نمایندگی تعمییر گوشی هواوی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر گوشی هواوی اندرویدی شما به طور ناگهانی شناسایی کارت SD را متوقف کرد، شیار کارت حافظه را تمیز کرده و کارت خود را دوباره وارد کنید. همچنین می‌توانید ویژگی unmounting موجود در تنظیمات حافظه گوشی هواوی خود را امتحان کنید. در این مقاله، 7 راه حل کاربردی برای رفع خطاهای شناسایی نشدن کارت SD گوشی هواوی شما را فهرست کرده ایم.

شناسایی نشدن کارت SD گوشی هواوی
شناسایی نشدن کارت SD گوشی هواوی

شناسایی نشدن کارت SD گوشی هواوی با استفاده از تلفن

این بخش روش های اساسی برای رفع مشکلات کارت SD را فقط با استفاده از تلفن هوشمند شما پوشش می دهد. البته این بدان معناست که شما به تلفنی نیاز دارید که از کارت SD خارجی پشتیبانی کند.

  1. تلفن اندرویدی خود را راه اندازی مجدد کنید

برای شناسایی نشدن کارت SD گوشی هواوی قبل از هر گونه ترفندی با کارت حافظه خود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که گوشی هواوی هوشمند خود را راه اندازی مجدد کنید. با این کار تمامی فرآیندهای سیستم اندرویدی که ممکن است باعث بروز خطا شوند، بازنشانی می‌شود.

دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید و گوشی هواوی خود را خاموش کنید. 4-5 ثانیه صبر کنید. حتی می توانید کارت SD را در این مرحله بردارید و دوباره وارد کنید. اکنون دکمه پاور را دوباره نگه دارید تا دستگاه اندرویدی خود روشن شود. ببینید آیا مشکل شناسایی نشدن کارت SD حل شده است یا خیر.

  1. کارت SD و اسلات کارت SD را تمیز کنید

اکثر تلفن های اندرویدی دارای یک شیار/سینی کارت SD قابل جابجایی هستند که ممکن است کارت شما را در معرض گرد و غبار و رطوبت قرار دهد. اگر گرد و غبار بیش از حد انباشته شود، تلفن Android شما ممکن است نتواند کارت SD را تشخیص دهد.

این مشکل می تواند کارت SD یا اسلات کارت حافظه را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین باید آنها را تمیز کنید. کارت micro SD را روی یک سطح صاف قرار دهید و با استفاده از یک پارچه میکروفیبر خشک یا یک برس نرم آن را به آرامی مالش دهید. به نخ های طلایی رنگ و سایر نقاط تماس توجه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   لکه سفید صفحه گوشی

به همین ترتیب، سینی کارت SD را تمیز کنید و پس از اتمام کار، کارت حافظه را دوباره در شکاف قرار دهید و آن را در تلفن همراه خود قرار دهید. بررسی کنید که آیا مشکل ادامه دارد یا خیر.

  1. کارت SD را جدا کنید

برای شناسایی نشدن کارت SD گوشی هواوی گاهی اوقات کارت SD شما به درستی متصل می شود اما ممکن است دستگاه در تشخیص آن یا خواندن داده ها با مشکل مواجه شود. راه حل آسان این است که کارت SD را در تلفن همراه خود جدا کنید و دوباره نصب کنید.

  • به تنظیمات گوشی هواوی اندرویدی خود بروید.
  • روی Storage کلیک کنید و روی SD Card ضربه بزنید.
  • حالا روی گزینه Unmount SD card کلیک کنید و OK کنید. با این کار کارت شما جدا می‌شود و پیامی خواهید دید که «کارت SD قابل حذف است».
  • دستگاه اندروید خود را ریستارت کنید و به همان منو بروید و Mount SD card را انتخاب کنید.

هنگامی که کارت SD را سوار کردید، دستگاه شما باید کارت SD را به درستی تشخیص دهد و می توانید به تمام فایل های ذخیره شده دسترسی داشته باشید. در صورتی که کارت حافظه شما هنوز نمایش داده نمی شود، ممکن است مجبور شوید آن را به رایانه متصل کرده و راه حل های زیر را امتحان کنید:

شناسایی نشدن کارت SD گوشی هواوی با استفاده از رایانه

در صورتی که هیچ یک از راه حل های استفاده از دستگاه اندروید برای شما کار نکرد، می توانید با استفاده از رایانه شخصی ویندوزی مشکل را برطرف کنید. اگر رایانه شخصی/لپ تاپ شما دارای اسلات کارت SD نیست، برای ادامه به کارتخوان نیاز دارید.

  1. از کارت خوان SD استفاده کنید

برای شناسایی نشدن کارت SD گوشی هواوی استفاده از کارت خوان SD به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا مشکل در دستگاه تلفن همراه شما است یا خود کارت میکرو SD.

این مطلب را از دست ندهید   سنسور Huawei P8 Lite 2017

به‌علاوه، می‌توانید خطاهای مربوط به نوع قالب‌بندی نادرست، درایورهای دستگاه، آلودگی بدافزار یا سایر مسائل فنی را تشخیص دهید.

به سادگی کارت SD را در یک کارت خوان قرار دهید و آن را به رایانه خود وصل کنید. هنگامی که ویندوز کارت شما را شناسایی کرد، مطمئن شوید که گزینه “View files and folders” را انتخاب کنید. اگر کارت با موفقیت در رایانه شما شناسایی شد، نشان می دهد که کارت به خوبی کار می کند.

اگر اینطور نیست، از کارتخوان دیگری استفاده کنید یا آن را به رایانه دیگری متصل کنید. اگر همچنان نشان داده نشد، احتمالاً کارت SD شما آسیب دیده است و وقت آن رسیده است که یک کارت جدید تهیه کنید.

  1. نرم افزار درایور کارت SD را به روز کنید

معمولاً تلفن های هوشمند و رایانه های شخصی به طور خودکار نرم افزار درایور را برای شما به روز می کنند. اگر به هر دلیلی این کار انجام نشد، یا اگر از یک کارت حافظه بسیار قدیمی استفاده می کنید، باید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

با استفاده از مراحل زیر می توانید به راحتی نرم افزار درایور کارت SD را به روز کنید:

  • کارت SD را با استفاده از کارتخوان حافظه به رایانه خود وصل کنید.
  • کادر جستجوی ویندوز را باز کرده و عبارت Device manager را تایپ کنید. نرم افزار Windows Device Manager را باز کنید.
  • در پنجره Device Manager، گزینه Disk Drives را گسترش دهید و کارت SD خود را در اینجا مشاهده خواهید کرد.
  • روی کارت SD خود کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.
  • به تب Driver بروید و روی Update Driver کلیک کنید. چند دقیقه صبر کنید تا ویندوز درایورها را برای شما به روز کند.
  • در نهایت، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید، کارت خود را از برق بکشید و آن را در گوشی هواوی موبایل خود قرار دهید و بررسی کنید که آیا کارت SD شناسایی شده است یا خیر.
  • توجه: اگر در طول فرآیند به‌روزرسانی درایور با خطا مواجه شدید، ممکن است لازم باشد وب‌سایت سازنده را بررسی کنید و آخرین درایورها را از آنجا دانلود کنید.
  1. از دستور CHKDSK استفاده کنید

برای شناسایی نشدن کارت SD گوشی هواوی اگر کارت SD شما به دلیل خطاهای درایو داخلی یا بدسکتورها خراب شده است، می توانید با استفاده از دستور CHKDSK در رایانه خود سعی کنید کارت SD را تعمیر کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش حذف تاریخچه چت تلگرام (Clear History)

من توصیه می کنم یک نسخه پشتیبان تهیه کنید زیرا این فرآیند ممکن است منجر به از دست رفتن اطلاعات شود. مراحل زیر را دنبال کنید:

  • درایو کارت SD خود را در این رایانه شخصی پیدا کنید (مثلاً: – F، G، H و غیره). بیایید بگوییم این “X” است.
  • Windows Key + Rرا روی صفحه کلید خود فشار دهید تا کادر محاوره ای Runباز شود. “cmd” را تایپ کرده و Enterرا بزنید.
  • در پنجره خط فرمان chkdsk X: /f را تایپ کنید. این کار هر گونه ناسازگاری بین سیستم فایل و دایرکتوری را اسکن و به طور خودکار برطرف می کند.
  • منتظر بمانید تا فرآیند به پایان برسد و سپس خط فرمان را ببندید. اکنون می توانید کارت SD را در تلفن اندرویدی خود قرار دهید و بررسی کنید که آیا می توان آن را شناسایی کرد.

اگر مشکلی گزارش نشده است، باید کارت SD را فرمت کنید که راه حل نهایی ما است.

بیشتر بدانید: تعویض دوربین جلو Huawei Y7

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 12 =