نمایندگی تعمییر گوشی هواوی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تنظیم مجدد نرم افزار در مقابل بازنشانی سخت. “بازنشانی نرم” و “تنظیم مجدد سخت” دو اصطلاحی هستند که می توانند به جای یکدیگر استفاده شوند. در اینجا تفاوت این دو را توضیح خواهیم داد.

تنظیم مجدد نرم افزار در مقابل بازنشانی سخت
تنظیم مجدد نرم افزار در مقابل بازنشانی سخت

تنظیم مجدد نرم

تنظیم مجدد نرم یک راه اندازی مجدد ساده برای رفع مشکلات رایج در تلفن های همراه است. تنظیم مجدد نرم افزار تمام برنامه ها را می بندد و داده های ذخیره شده در RAM را پاک می کند. هر گونه داده ذخیره نشده در این فرآیند از بین می رود. بنابراین، اگر کار مهمی دارید، قبل از راه اندازی مجدد گوشی هواوی، آن را ذخیره کنید.

بازنشانی نرم داده ها را از تلفن شما حذف نمی کند یا روی فایل ها و تنظیمات تأثیر نمی گذارد. از سوی دیگر، هارد ریست به بازنشانی کارخانه ای تلفن همراه شما اشاره دارد. با این کار گوشی هواوی شما به حالتی که از کارخانه وارد شده است برمی‌گردد، یعنی تمام فایل‌ها، عکس‌ها، آهنگ‌ها، پیکربندی‌های سیستم و سایر داده‌های شما حذف خواهند شد.

بنابراین، باید دوباره گوشی هواوی خود را راه اندازی کنید و داده ها را بازیابی کنید. دلایل مختلفی برای انجام بازنشانی نرم یا سخت وجود دارد که در این مقاله بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید.

تنظیم مجدد نرم افزار دستوری است که تنظیمات گوشی هواوی شما را به تنظیمات کارخانه بازنشانی می کند. این دستور معمولاً در منوی «تنظیمات» اکثر مدل‌های گوشی هواوی وارد می‌شود و معمولاً در گزینه «عمومی» یافت می‌شود. می‌توانید گوشی هواوی خود را به مرکز پشتیبانی سازنده ببرید تا آن را بازنشانی کنید، اما اغلب ایده خوبی است که ابتدا گوشی هواوی خود را در خانه بازنشانی کنید، فقط در صورتی که موفق به پاک کردن داده‌های گوشی هواوی خود شوید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش ارسال پروموشن در اینستاگرام

احتمالاً دیر یا زود نیاز به تنظیم مجدد نرم افزار در دستگاه خود خواهید داشت. به عبارت ساده، یک تنظیم مجدد نرم، حافظه پنهان و حافظه پنهان نرم افزار را از سیستم عامل گوشی هواوی شما پاک می کند و شروعی تازه به آن می دهد. ممکن است تلفن شما کند عمل کند، یا ممکن است تازه شروع به قدیمی شدن کند. در هر صورت، یک تنظیم مجدد نرم باید این کار را انجام دهد.

نحوه انجام Soft Reset در اندروید

تقریباً همه گوشی هواوی‌های هوشمندی که این روزها به بازار می‌آیند دارای یک گزینه راه‌اندازی مجدد هستند که می‌توان از آن برای انجام یک تنظیم مجدد نرم استفاده کرد. برای این کار کافی است دکمه پاور را نگه دارید تا منوی پاور را مشاهده کنید و روی Restart کلیک کنید.

تنظیم مجدد نرم چه کاری انجام می دهد

بازنشانی نرم می‌تواند بسیاری از مشکلات رایج در تلفن‌های هوشمند را حل کند، مانند عدم توانایی در ارسال یا دریافت پیام‌های متنی و تماس‌های صوتی، تأخیر و کندی رابط کاربری، مشکلات صوتی، مسائل مربوط به شبکه، اولویت‌های نادرست شبکه، مشکلات جزئی نرم‌افزاری، ناتوانی برای ارسال یا دریافت فایل ها و مشکلات لمسی که پاسخگو نیستند. اینها برخی از مشکلاتی هستند که ریست نرم گوشی هواوی شما می تواند آنها را برطرف کند. علاوه بر این، باید حداقل هفته ای یک بار گوشی هواوی خود را مجددا راه اندازی کنید تا آن را چرخه برق دهید و همیشه آن را در حالت بهینه خود نگه دارید.

بازنشانی نرم اولین قدم در هنگام تلاش برای رفع نوعی مشکل با گوشی هواوی هوشمند است و می تواند مشکلات بیشتری را از آنچه فکر می کنید حل کند.

هارد ریست

بازنشانی سخت یا بازنشانی کارخانه به وضعیتی اطلاق می‌شود که گوشی هواوی هنگام ارسال از کارخانه در آن قرار داشته است. بازنشانی سخت در تلفن شما، تلفن را به تنظیمات اولیه و یک سیستم عامل تمیز و کاملاً جدید برمی‌گرداند. با این حال، انجام این کار تمام داده‌ها، از جمله فایل‌ها، عکس‌ها، ویدیوها، تنظیمات سیستم و سایر داده‌ها را از تلفن شما حذف می‌کند. بنابراین، قبل از شروع به تنظیم مجدد کارخانه تلفن همراه، باید از فایل ها و سایر داده های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   لکه سفید صفحه گوشی

هارد ریست چه می کند

هارد ریست معمولا آخرین راه حل برای حل یک مشکل خاص در گوشی هواوی هوشمند شما است. می‌تواند به حل مشکلات نرم‌افزاری خراب، حذف ویروس‌ها و بدافزارها، بازگرداندن تنظیمات ناخواسته، حذف برنامه‌های مخرب، و حذف هر چیزی که به تلفن اضافه شده و باعث اختلال در عملکرد آن می‌شود، کمک کند.

به یاد داشته باشید که هارد ریست قابل برگشت نیست و دائمی است، بنابراین مطمئن شوید که حداقل یک نسخه پشتیبان در فضای ابری یا رایانه شخصی خود ذخیره کرده اید تا آن را بازیابی کنید. بازنشانی سخت همچنین تمام مکالمات شما را در صورتی که به طور منظم در فضای ابری پشتیبان گیری نشود، از واتساپ حذف می کند.

در چنین مواردی، چت ها به صورت محلی در حافظه داخلی گوشی هواوی شما ذخیره می شوند. اگر بدون پشتیبان‌گیری، بازنشانی سختی انجام دهید، تمام مکالمات شما به همراه فایل‌های رسانه‌ای مرتبط برای همیشه حذف خواهند شد. بنابراین، مطمئن شوید که به تنظیمات Whatsapp رفته و از چت ها و رسانه های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

چگونه هارد ریست را انجام دهیم

ممکن است فرآیند انجام هارد ریست در گوشی هواوی شما بسته به گوشی هواوی شما متفاوت باشد. با این حال، برخی از دستورالعمل های اساسی وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید. ابتدا قفل گوشی هواوی خود را باز کنید و برنامه تنظیمات را باز کنید. حالا به پایین اسکرول کنید و روی System settings کلیک کنید. روی Back up and reset کلیک کنید.

همچنین قبل از شروع بازنشانی به تنظیمات کارخانه، قبل از شروع به تنظیم مجدد گوشی هواوی، باید از موارد خاصی آگاه باشید. از جمله، مطمئن شوید باتری گوشی هواوی بیش از هفتاد و پنج درصد شارژ شده است، زیرا اگر در طول این فرآیند، تلفن به دلیل برق کم خاموش شود، ممکن است گوشی هواوی شما آجر شود، به این معنی که به دلیل مشکلات مربوط به نرم افزار غیر قابل استفاده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   کانکتور شارژ Huawei Y6

به یاد داشته باشید که قبل از شروع از تمام اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. پس از انجام همه این کارها، مراحل زیر را دنبال کنید تا ببینید که چگونه می توانید ادامه دهید. حالا بسته به گوشی هواوی شما و نرم افزاری که روی آن اجرا می شود، این منو ممکن است چند گزینه متفاوت داشته باشد. روی reset کلیک کنید و سپس روی Erase all data کلیک کنید. از شما خواسته می شود رمز عبور صفحه قفل خود را وارد کنید. پس از آن، صبر کنید تا فرآیند به پایان برسد. با صفحه خوش آمدگویی گوشی هواوی خود روبرو می شوید و باید دوباره آن را از ابتدا تنظیم کنید.

به خاطر داشته باشید که قبل از انجام یک هارد ریست در یک کارت MicroSD خوب از گوشی هواوی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا از خراب شدن و از دست رفتن داده ها جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر وصل نشدن گوشی هواوی به WiFi

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 18 =