نمایندگی تعمییر گوشی هواوی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کاربرد پیکسل در دوربین چیست؟

دوربین تلفن همراه از ویژگی هایی است که به آن بسیار اهمیت داده می شود. امروزه همه به دنبال کیفیت بالای دوربین هستند و قبل از خرید گوشی به کیفیت دوربین آن توجه می کنند. خرید گوشی سامسونگ ، گوشی اپل و خرید گوشی هواوی با در نظر گرفتن کیفیت دوربین و سایر مشخصات دیگر انجام می پذیرد.

یکی از مواردی که به اطلاع از کیفیت تصویر کمک می کند، پیکسل های دوربین می باشد.

خیلی از افراد تصور می کنند که مگا پیکسل بالاتر به تنهایی نشان دهنده کیفیت بالای تصویر است. در صورتی که این گونه نیست و مگا پیکسل به تنهایی نمی تواند تضمین کننده کیفیت بالای تصویر مورد نظر باشد.

کاربرد پیکسل در دوربین

پیکسل ها نقاط رنگی کوچکی هستند و مگا پیکسل به معنی این است که یک میلیون پیکسل در آن صفحه وجود دارد.

در کیفیت یک تصویر سایز سنسور از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت برابر بودن تعداد پیکسل ها، دوربینی بهتر عمل می کند که سایز سنسور بالاتری داشته باشد. زیرا سنسور بزرگتر سبب می شود که سایز پیکسل نیز بزرگ تر شود، زیرا در این حالت میزان جذب نور افزایش می یابد.

برای افزایش تعداد پیکسل ها دو راه وجود دارد. یا باید سایز سنسور را افزایش داد تا پیکسل های بیشتری را در خود جای دهد و یا اینکه اندازه پیکسل ها کوچکتر شود. در صورتی که سایز سنسور ثابت نگه داشته شود، افزایش تعداد پیکسل ها سبب کوچکتر شدن آن ها می شود و در این حالت از کیفیت تصویر کاسته می شود. بنابراین افزایش مگا پیکسل یک دوربین در صورتی مفید است و به افزایش کیفیت تصویر کمک می کند که سایز سنسور نیز همراه با آن بزرگ شود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض رابط شارژ گوشی Huawei Y7 2019

بنابراین در کنار توجه به مگاپیکسل دوربین به سایز سنسور آن نیز توجه کنید و مقایسه های لازم را از این طریق انجام دهید تا بتوانبد به نتیجه دلخواه خود برسید و کیفیت قابل قبولی را از دوربین گوشی خود کسب نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دوازده =