ما فقط چند روش اساسی برای رفع خطای عدم دسترسی به شبکه گوشی را مورد بحث قرار دادیم. در بیشتر مواقع، این موارد برای رهایی از مشکل «شبکه تلفن همراه در دسترس نیست» کافی است، اما در برخی موارد، ممکن است مجبور شوید به روشهای فنی بیشتری متوسل شوید. این موارد در زیر ذکر شده است:
خطای عدم دسترسی به شبکه گوشی و تنظیمات شبکه
برای خطای عدم دسترسی به شبکه گوشی اگر راه حل های بی اهمیت کار نمی کنند، ممکن است در تنظیمات شبکه تلفن همراه شما مشکلی وجود داشته باشد. خوشبختانه، شما می توانید آن را به راحتی از طریق تنظیم مجدد تنظیمات شبکه حل کنید. با انجام این کار هیچ داده یا فایل مهمی حذف نمی شود، اما تنظیمات APN و رمزهای عبور وای فای خود را از دست خواهید داد.
توجه داشته باشید که این گزینه فقط در نسخه های جدیدتر اندروید و در دستگاه های خاص موجود است، بنابراین اگر آن را در گوشی هواوی هوشمند خود مشاهده نکردید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.
- برنامه تنظیمات را در گوشی هواوی اندروید خود اجرا کنید.
- به System (مدیریت عمومی در برخی دستگاه ها) بروید و روی Reset کلیک کنید.
- اکنون Reset WiFi, Mobile & Bluetooth (یا Reset network settings) را انتخاب کنید.
- پس از درخواست برای تایید، این کار را انجام دهید.
منتظر بمانید تا تلفن اندرویدی شما راه اندازی مجدد شود و بررسی کنید که آیا پیام خطای شبکه تلفن همراه همچنان رخ می دهد یا خیر. این به شما کمک می کند تا نام های نقطه دسترسی و سایر محدودیت های مهم را بازنشانی کنید.
- اپراتورهای شبکه تلفن همراه را تغییر دهید
- Settingsرا باز کرده و به Mobile networksبروید (در برخی از گوشی هواوی ها این گزینه در قسمت Wireless and Networksقرار دارد).
- اکنون به بخش Network operators بروید. اگر چند سیم کارت نصب کرده اید، ممکن است مجبور شوید یک سیم کارت انتخاب کنید.
- در اینجا، گزینه ای برای جابجایی بین حالت شبکه خودکار و دستی خواهید دید. حالت خودکار را انتخاب کنید (اگر قبلاً روی خودکار هستید، سعی کنید ابتدا آن را به دستی تغییر دهید و سپس به خودکار برگردید). این باعث می شود هر بار که می خواهید تماس تلفنی برقرار کنید، شبکه تلفن همراه شما به طور خودکار متصل می شود.
پس از انجام این کار، سعی کنید دوباره به اینترنت وصل شوید یا با یک تماس تلفنی تأیید کنید که اتصال شبکه شما در نهایت بازیابی شده است.
Brute Forcing سیگنال رادیویی
برای خطای عدم دسترسی به شبکه گوشی سیگنال های رادیویی اشتباه می تواند مشکلات زیادی را برای شبکه تلفن شما ایجاد کند. می توانید با استفاده از یک کد خاص در دستگاه Android خود، یک نوع اتصال خاص (سیگنال رادیویی) را مجبور کنید.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
- صفحه Dialer را روی تلفن خود باز کنید و “*#*#4636#*#*” (بدون نقل قول) را تایپ کنید. یک منوی آزمایشی جدید ظاهر می شود.
- بر روی گزینه Phone Information کلیک کنید.
- ابتدا به پایین بروید و روی اجرای تست پینگ کلیک کنید تا وضعیت پینگ شبکه خود را بررسی کنید.
- اکنون لیست کشویی Set preferred network type را پیدا کرده و شبکه ای را که می خواهید به آن متصل شوید انتخاب کنید.
- میتوانید از بین شبکههای مختلفی مانند «فقط LTE»، «فقط GSM»، «LTE/UMTS auto» و غیره انتخاب کنید.
میتوانید بین شبکههای مختلف جابجا شوید تا ببینید آیا یکی کار میکند، اما اگر هیچکدام از آنها کار نمیکند، باید آن را به نوع شبکه پیشفرض برگردانید.
با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید
توصیه می کنم برای خطای عدم دسترسی به شبکه گوشی قبل از انجام بازنشانی به تنظیمات کارخانه که مرحله بعدی و نهایی است، با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید. به این ترتیب کمی آرامش خواهید داشت و خطر از دست دادن همه داده ها و فایل های مهم خود را نخواهید داشت. وقتی با ارائهدهنده خدمات خود تماس میگیرید، مشکلی را که با آن مواجه هستید برای آنها توضیح دهید تا از کار بر روی مشکلی که وجود ندارد جلوگیری کنید.
ممکن است ارائهدهنده خدمات شبکه شما با چالشهایی روبرو باشد که میتواند از کارکرد خدمات شبکه تلفن همراه در منطقه شما جلوگیری کند. ارائهدهنده خدمات شما میتواند تشخیص دهد که آیا مشکلات فنی در شبکه تلفن همراه شما وجود دارد یا خیر – شاید خرابی در منطقه شما یا شاید سیم کارت شما آسیب دیده است. شما به راحتی می توانید از طریق شماره خدمات مشتری یا وب سایت آنها با آنها تماس بگیرید.
خطای عدم دسترسی به شبکه گوشی و تنظیم مجدد کارخانه
اگر هیچ یک از راه حل های بالا برای خطای عدم دسترسی به شبکه گوشی شما کار نکرد، ممکن است مجبور شوید بازنشانی کارخانه ای انجام دهید. با این کار تمام دادههای گوشی هواوی اندرویدی شما از جمله همه برنامهها و فایلها به جز سیستم عامل پاک میشود، سپس دستگاه شما را به حالت اولیه باز میگرداند. بنابراین، فقط در صورتی ادامه دهید که بدانید چه کاری انجام می دهید.
پیشنهاد می کنم ابتدا از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و بازیابی کنید:
- به تنظیمات بروید
- Backup and Restoreو سپس Backup dataرا انتخاب کنید
- فایل هایی را که می خواهید پشتیبان بگیرید انتخاب کنید و روی Back up now ضربه بزنید
سپس این مراحل را دنبال کنید:
- تنظیمات را در تلفن هوشمند اندرویدی خود باز کنید و General Management را انتخاب کنید
- روی Backup and Reset ضربه بزنید (اگر این گزینه را پیدا نکردید، می توانید به تنظیمات > سیستم > بازنشانی بروید).
- گزینه Factory reset را انتخاب کرده و روی Reset کلیک کنید.
- اگر از شما خواسته شد پین خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا گوشی هواوی شما بازنشانی داده های کارخانه را انجام دهد.
مقاله مورد نظر شما: آموزش تعویض اسپیکر خارجی گوشی Huawei P8