نمایندگی تعمییر گوشی هواوی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

به طور معمول، طول عمر باتری تلفن مدرن (لیتیوم یونی) 2 تا 3 سال است که طبق رتبه بندی سازندگان، حدود 300 تا 500 چرخه شارژ است. پس از آن، ظرفیت باتری تقریباً 20٪ کاهش می یابد. اما آیا به نظر می رسد عمر باتری گوشی هواوی شما کوتاه تر شده است؟ هر چند وقت یک‌بار شارژ می‌کنید، خوب یا بد، عمر باتری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به طور خلاصه، هر چه بیشتر باتری خود را شارژ کنید، بهتر است. برای اینکه واقعاً تخریب باتری را به حداقل برسانید، به ازای هر 10 درصد کاهش سطح باتری شارژ کنید. و سطح باتری خود را تا حد امکان نزدیک به وسط (50%) نگه دارید اما این طرفندها فقط برای به حداکثر رساندن سلامت باتری هستند. چرا این اقدام ها توصیه می شود؟ زیرا برخلاف نیکل قدیمی، باتری‌های لیتیوم یون تحت فشار قرار می‌گیرند:

  1. عمق تخلیه یا همان میزان مصرف باتری قبل از شارژ مجدد.
  2. سطح باتری بسیار بالا، هم کم و هم زیاد.

نکته جانبی: اگر راه آسانی برای افزایش عمر باتری می‌خواهید، کابل شارژ قطع خودکار ممکن است برای شما مفید باشد.

افزایش عمر باتری

باورهای رایج و قدیمی در مورد باتری

حتماً شما هم باید خلاف این را شنیده باشید که عبارتند از:

  • باتری ها باید کاملا خالی شده و تا 100% شارژ شوند
  • باتری ها در صورتی که فقط پس از تخلیه جزئی به طور مکرر شارژ شوند ظرفیت خود را از دست می دهند.

و این دو نشان می‌دهند که شارژ مکرر به جای آن ظرفیت باتری را کاهش می‌دهد، که برای باتری‌های مبتنی بر نیکل درست بود. زیرا آنها با اثر حافظه نفرین شده اند. به عبارت ساده، اگر از 1% به 100% شارژ نشوند، ظرفیت کامل خود را فراموش خواهند کرد. اکنون، چرخه زدن باتری لیتیوم یونی خود از 1٪ به 100٪ به طور معمول، بخشی از عمر باتری آن را از بین می برد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش حل مشکل بلوتوث هواوی

تخلیه عمیق تر و سطح پایین باتری چقدر ظرفیت باتری را کاهش می دهد

برای روشن شدن، باتری به خودی خود، صرف نظر از عادت شما، خراب می شود. حتی زمانی که فقط روی یک قفسه نشسته اید. با چرخش باتری، تغییرات ساختار داخلی غیرقابل برگشت اتفاق می افتد. تعداد لیتیوم به تدریج کاهش می یابد زیرا در طول استفاده معمولی بیشتر و بیشتر روی آند قرار می گیرد. آنها یک لایه محدود کننده (به نام رابط الکترولیت جامد) تشکیل می دهند که رشد می کند و مقاومت داخلی باتری را افزایش می دهد که در نهایت ظرفیت باتری را کاهش می دهد. با گره زدن به عادت شارژ کردن، لایه محدود کننده با عوامل زیر سریعتر رشد می کند:

  1. سرعت تخلیه بالا (سرعت مصرف باتری)
  2. ترشح عمیق تر
  3. سطح باتری پایین (همانطور که سطح باتری بالا است، اما با تغییرات ساختاری متفاوت)

بدتر از آن، تخریب دشارژ عمیق هر چه باتری در چرخه عمر خود بیشتر می شود، تشدید می شود. هر چه گوشی هواوی شما قدیمی تر باشد، عادت شارژ ناسالم شما بیشتر به باتری شما آسیب می رساند.

چه مقدار ترشح عمیق در نظر گرفته می شود؟

هیچ مرزی وجود ندارد: هر چه آن را عمیق‌تر تخلیه کنید، استرس بیشتری به باتری وارد می‌کند. به این معنی که شارژ مکرر عمر باتری باتری های لیتیومی را افزایش می دهد. از این نظر، انجام تخلیه کامل، یعنی شارژ کردن باتری تا 0 درصد، بیشترین استرس را دارد. جدول زیر تعداد چرخه های قابل استفاده را بسته به عمق معمول تخلیه نشان می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   معایب پاوربانک برای گوشی

سطح باتری کلاه کم در نظر گرفته می شود؟

باز هم همان مفهوم صدق می کند: هر چه به 0% نزدیکتر باشد، برای باتری مضرتر است. (و همینطور در مورد سطح باتری نزدیک به 100٪). همچنین دلیلی که اپل پیشنهاد می‌کند باتری‌ها را در حالت نیمه‌شارژ ذخیره کنید. به جز این زمان، مرزی توسط سازندگان تلفن تعیین شده است.

قطعاً استانداردی است که می توانید از آن عقب نشینی کنید. بعلاوه راحت است: تلفن شما هرگز وقتی اینقدر کم می شود به شما یادآوری نمی کند. اگرچه اگر احساس می‌کنید از باتری خود محافظت می‌کنید، می‌توانید قبل از اینکه باتری به 20 درصد برسد، آن را دوباره شارژ کنید.

استثناء قاعده

که باید در موارد خاص باتری خود را تا 0% (دشارژ کامل) مصرف کنید.

  • درصد باتری شما به طور ناگهانی کاهش می یابد، مثلاً به طور غیرعادی در 50٪ باقی می ماند و سپس در یک چشم به هم زدن به 35٪ می رسد.
  • باتری شما وقتی باتری باقی می ماند خاموش می شود.

اگر این اتفاق افتاد، تخلیه کامل و سپس شارژ کامل برای کالیبراسیون مجدد انجام دهید.

برای کالیبره کردن باتری گوشی هواوی:

  • باتری خود را خاموش کنید تا زمانی که گوشی هواوی خود به خود خاموش شود (بدون اینکه در این بین شارژ شود)
  • وقتی گوشی هواوی خاموش است گوشی هواوی خود را تا 100 درصد شارژ کنید
  • 100% از شارژر جدا شده و گوشی هواوی خود را روشن کنید
  • اگر بعد از روشن شدن باتری 100% نیست، آن را تا 100% شارژ کنید و از برق جدا کنید
  • چرخه دشارژ کامل و شارژ مجدد، خوانش باتری را مجددا کالیبره کرده است
این مطلب را از دست ندهید   مادربرد هوآوی Y7 2019

توجه: این هیچ کاری برای صرفه جویی در عمر باتری ندارد. در واقع برعکس می شود…

چرا این اتفاق می افتد؟

خوانش باتری خاموش می شود، زیرا برخلاف باتری الکتروشیمیایی واقعی، باتری دیجیتال (تراشه هوشمند روی باتری) که به ما نشان می دهد خوانش قدیمی نمی شود. نمودار زیر ناسازگاری بین این دو ایجاد شده در طول زمان را به تصویر می کشد.

چند وقت یکبار باید باتری خود را کالیبره کنید؟

  • هر زمان که باتری شما شروع به خواندن نادرست کرد. در غیر این صورت، از تخلیه کامل خودداری کنید زیرا ظرفیت باتری را کاهش می دهد.
  • وقتی تلفن برای مدت طولانی استفاده نمی شود.

آیا می دانید: آموزش تعویض کابل دکمه های صدا/پاور گوشی هواوی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =