نمایندگی تعمییر گوشی هواوی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اجزای داخلی باتری موبایل

حتما چندین بار باتری موبایل را از نزدیک دیده اید و لمس کرده اید. این وسیله مهم ترین قسمت یک موبایل است درواقع باتری موبایل قلب اوست اگر این قطعه نباشد تلفن همراه شما کار نمی کند.

همانطور که می دانید هر تلفن همراهی مانند گوشی سامسونگ ، گوشی هواوی و غیره باتری مخصوص به خودش را دارد و برخی از تلفن ها دارای باتری های غیر قابل تعویض می باشند.

ولتاژ باتری:

ولتاژ تولید شده در موبایل معمولاً برای هر کدام از باتری ها در محدوده 3.6 الی 4.1 ولت قرار گرفته است.

جریان باتری:

جریان دهی باتری با عبارت Capacity یا ظرفیت باتری تعریف می شود. به طور کلی جریان های روی باتری موبایل بر حسب میلی آمپر ساعت (mAh) هستند.

جنس باتری:

معمولاً جنس باتری ها از نیکل یا لیتیوم است و یا ممکن است از ترکیب هایی مانند نیکل-کادمیوم، نیکل-متال هیدرات، لیتیوم- یون ، لیتیوم-پلیمر هم استفاده شده باشد اما نکته ی مهم این است که لیتیوم مقاومت بالایی دارد و برای این منظور بسیار مناسب است.

شکل ظاهر باتری ها:

باتری ها به لحاظ شکل ظاهری و پایه های خروجی بین دو، سه یا چهار پایه خروجی می باشند که این پایه فلزی و طلایی رنگ است و با نام پلیت مصرف می شود. به طور کلی سه مدل پایه وجود دارد که شامل BSI و منفی و مثبت می شود.

شوک دادن باتری موبایل

در صورتی که مدت طولانی باتری موبایل یا تبلت استفاده نشده باشد، دیگر باتری توانایی روشن کردن و راه اندازی دستگاه را نخواهد داشت و به این شرایط خواب الکتریکی می گویند اما باتری گوشی هایی مانند گوشی سامسونگ بسیار قوی هستند در چنین شرایطی باید باتری ها باید توسط منبع تغذیه شوک داده شود. برای این اندازه ولتاژ شوک باتری، باید مقدار ولتاژ از ولتاژ نامی باتریمقداری بالاتر باشد. بعد از شارژ شدن باتری به حد مورد نظر این جریانات به یک سیکل متعادل میرسد.

این مطلب را از دست ندهید   آیا باید گوشی هواوی را یک شبه وصل کنیم؟
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =