نمایندگی تعمییر گوشی هواوی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

گوشی های هوشمند به یکی از دستگاه های ضروری ما در عصر رایانه ای تبدیل شده اند. شرکت های مختلفی در حال رقابت هستند تا گوشی هایی را ارائه دهند که طراحی، ویژگی، دوربین، کیفیت صفحه نمایش و عمر باتری کاربر پسندی داشته باشند. گوشی موبایل دارای قطعات مختلفی است که هر کدام ویژگی ها و عملکرد منحصر به فرد خود را دارند. اطلاعات کافی درباره ی هر کدام از این قطعات می تواند به شما کمک کند تا به هنگام خرید گوشی سر در گم نشوید و آگاهی های لازم را داشته باشید. بدیهی ترین اجزای گوشی هوشمند، صفحه نمایش موبایل است. نمایشگر یا Display، که در گوشی های هوشمند و تبلت ها به کار برده می شود وظیفه ی تبدیل دیتای دریافتی از ماربرد به تصویر را بر عهده دارد که از یک دستگاه خروجی می باشد.

بررسی صفحه نمایش موبایل

در ابتدای ورود اسمارت فون ها، تنها کاربردی که داشتند نشان دادن شماره ی مخاطب بود. اما با وجود پیشرفت هایی چشم گیری که در فناوری موبایل صورت گرفته، ویژگی هایی مانند رزولوشن، تراکم و قابلیت لمسی به آن اضافه شده است. این نمایشگرها می توانند با استفاده از یک لایه ی لمسی حساس، متون شفاف، تصاویر با کیفیت را نشان دهند. برای ساخت نمایشگرهای بی عیب و نقص از تکنولوژی های زیادی استفاده شده است که هر کدام مناسب گوشی های بالارده و یا پایین رده هستند. از فناوری های زیادی برای ساخت نمایشگر یک گوشی استفاده می شود که برای درک هر کدام لازم است تا آن ها را بشناسید. ما در این مقاله سعی داریم تمام مشخصات فنی نمایشگر را بررسی کنیم  و شما می توانید با مطالعه این متن از ویژگی های نمایشگر خود مطلع شوید. همچنین آسیب دیدگی های ال سی دی  را بررسی کنیم تا در صورت مواجه با هر کدام چه عملکردی را انجام دهید.

نمایشگر از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

صفحه نمایش موبایل که رابط بین سخت افزار و کاربر است از چند قطعه ی اصلی تشکیل شده که هر کدام وظایف منحصر به فرد خود را دارند. اسمبلی ال سی دی گوشی را پنج قطعه ی، شیشه یا گلس، تاچ یا دیجیتایزر، ال سی دی، صفحه نور پس زمینه و قاب تاچ اسکرین تشکیل می دهد. اگر ال سی دی شما بنا به هر دلیلی آسیب ببیند، تاچ و ال سی دی تنها قطعاتی نیستند که تعویض می شوند. در بعضی از مواقع هم اگر آسیب دیدگی زیاد باشد، کل ال سی دی تعویض می شود. هر کدام از این پنج قطعه که در فریم ال سی دی قرار گرفته اند بسیار ظریف هستند و ضخامت آن ها در حد چند میلی متر است.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض اسپیکر خارجی Huawei P8 lite

لایه های نمایشگر

گلس روی ال سی دی : گلس لایه ی شیشه ای بسیار نازکی است که بر روی صفحه نمایش موبایل قرار می گیرد و از آن در برابر ضربه خوردگی مراقبت می کند. این قطعه از بر خورد مستقیم دست با تاچ جلوگیری می کند. امروزه در اسمارت فون ها از گلس گوریلا گلس استفاده می شود که توسط شرکت کورینگ ساخته و توسعه داده شده است.  این شیشه با وزن سبک و ضخامت 0.4 میلی متر طراحی و تولید شده است. به یاد داشته باشید این قطعه با لایه محافظی که بعدا توسط تعمیرکار روی ال سی دی قرار داده می شود متفاوت است. در صورت شکستگی گلس، بر روی عملکرد ال سی دی و تاچ هیچ مشکلی پیش نمی آید و فقط زیبایی ظاهری دستگاه آسیب می بیند.

تاچ یا دیجیتایزر: لایه بعد از گلس، را تاچ به خود تخصیص داده است. تاچ لایه ی شفافی است که از پلاستیک ساخته شده  و بسیار هم نازک است. این قطعه سیگنال های لمس را می خواند و آن را به واحد پردازشگر منتقل می کند. این قطعه شامل یک فلت می شود که روی سوکت اختصاصی که در مادربرد گوشی برای آن در نظر گرفته شده نصب می‌شود. نمایشگرهای لمسی این امکان را به کاربر می دهند تا بدون استفاده از هیچ وسیله ی ورودی، با آنچه در نمایشگر نمایش داده می شود تعامل داشته باشد. برخی از این نمایشگر ها با انگشت و برخی دیگر با قلم مخصوص کنترل می شوند.

ال سی دی: زیر تاچ، ال سی دی قرار گرفته که وظیفه ی نمایش محتوا را بر عهده دارد. ال سی دی یک فلت اختصاصی دارد که مستقیما روی برد اصلی گوشی نصب می شود. ال سی ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. در صورتی آسیب دیدگی ال سی دی، روی نمایشگر لکه های تیره دیده می شود و یا ممکن است روی نمایشگر نتوانید چیزی را مشاهده کنید. برای تعویض این قطعه نیاز به باز شدن گوشی می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   رفع خطای عدم دسترسی به شبکه گوشی هواوی

لایه نور پس زمینه: نوعی نور پردازی است که فقط در نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) استفاده می شود. زیرا ال سی دی ها از خود نوری تولید نمی کنند و به همین دلیل به نور پس زمینه نیاز دارند. چراغ های نور پردازی که در جلوی ال سی دی قرار گرفته اند، نمایشگر را از یک طرف یا پشت صفحه نمایش روشن می کنند. از نور های پشتی برای افزایش خوانایی در شرایط کم نور دستگاه هایی مانند ساعت مچی، موبایل و رایانه استفاده می شود. به طور کلی این پنل باعث می شود که محتوای تولید شده در نمایشگر دیده شود.

فریم ال سی دی: فریم ال سی دی آخرین قطعه ی نمایشگر است و تمامی قطعات ال سی دی، تاچ، گلس و نور پس زمینه درون آن جای گرفته اند. آسیب دیدگی فریم ال سی دی ممکن است بر اثر اتصالات داخلی و یا ضربه خوردن باشد. اختلال در این قطعه موجب آسیب دیدن دیگر قطعات ال سی دی می شود.

انواع صفحه نمایش موبایل

انواع مختلفی از نمایشگر ها وجود دارد که امروزه در گوشی های هوشمند به کار برده می شوند. تکنولوژی های مختلفی در ساخت هر کدام از آنها استفاده می شود که کاربر پسند باشند. در گذشته ما شاهد نمایشگرهایی بودیم که سیاه و سفید بودند اما امروزه نمایشگرهای با وضوح 4K و به صورت تا شدنی در گوشی ها به کار برده می شوند. در کیفیت ساخت نمایشگرها هیچ رقابتی وجود نداشته اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ما شاهد نمایشگر هایی هستیم که هر کدام ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارند. نمایشگرها به طور مستقیم با چشم ها و بینایی افراد ارتباط دارند و موجب خستگی و قرمزی چشم می شوند. استفاده از گوشی با ال سی دی مناسب کار دشواری نیست و شما می توانید با مطالعه ی این قسمت، بر اساس نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

صفحه نمایش LCD چگونه کار می کند؟

Liquid Crystal Display یا LCD فناوری است که امکان تولید گوشی با نمایشگر های باریک و کم ضخامت را فراهم کرده است. این نمایشگرها مصرف انرژی بهینه ای دارند و بر اساس پدیده سد نور کار می کنند. کریستال مایع در این نمایشگر ها از یک نوع نور پس زمینه برخوردار است که می تواند توسط یک بازتاب کننده و یا LED فراهم شود. با استفاده از این نور، تصویر روی نمایشگر نشان داده می شود که توسط کاربر قابل نمایش است. این نور از چند فیلتر عمودی و افقی عبور می کند و میزان روشنایی هر پیکسل را تایین می کند. استفاده ار نور پس زمینه موجب بیشتر شدن ضخامت ال سی دی موبایل می شود اما در نهایت موجب طبیعی تر شدن رنگ ها و واضح شدن تصاویر می شود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش حل مشکل بلوتوث هواوی

معایب نمایشگرهای LCD گوشی :

  • زاویه دید کم: یکی از مهم ترین معایب این صفحه نمایش موبایل به شمار می رود. موجب می شود هنگامی که زیر نورخورشید از گوشی استفاده می کنید تصاویر مات و یا فاقد رنگ هستند. تنها زاویه دید مناسب برای این نمایشگر ها از روبه رو است.
  • اغلب به استفاده از رنگ های قرمز تمایل دارند و تنوع رنگی زیادی ندارند.
  • دقت رنگ سفید در این نمایشگر ها به سفید تمایل دارد.

مزایای نمایشگر LCD گوشی :

  • طبیعی بودن رنگ ها و واضح شدن تصاویر
  • هزینه ی ساخت پایین
  • بهره مندی از استانداردهای  FBG

صفحه نمایش موبایل TFT چگونه کار می کند؟

TFT که مخفف عبارت Thin Film Transistor می باشد از ارزان ترین و به صرفه ترین نمایشگرهای موجود در بازار به شمار می رود. این قطعه به گونه ای طراحی شده است که پیکسل ها به طور عمودی و افقی در کنار هم قرار گرفته اند. هر پیکسل به یک خازن و یک ترازیستور متصل شده است. به همین جهت پیکسل ها به طور مجزا و جداگانه روشن می شوند. وضوح تصویر این نمایشگرها در سطح قابل قبولی است و با توجه به هزینه ای که پرداخت می شود کیفیت بالایی را در اختیار کاربر قرار می دهد. اگر از کنار به نمایشگر این گوشی ها نگاه کنید، صفحه نمایشگر تیره به نظر می رسد. نمایشگرهای TFT نوردهی بهتری دارند به همین دلیل مصرف باتری در این گوشی ها بیشتر است. البته با وجود فناوری های جدید، ضخامت لایه کاهش و در نتیجه محدودیت زاویه دید نیز کمتر شده است. از این شیوه در گوشی هایی مانند Galaxy Ace و Galaxy Gio بهره گرفته شده است. از این صفحه نمایش موبایل اغلب در گوشی های پایین رده استفاده که می شود که امروزه هم منسوخ شده است.

نحوه صحیح شارژ کردن باتری گوشی هواوی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 7 =