نمایندگی تعمییر گوشی هواوی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رم یا RAM حافظه موقت گوشی است که امکان اجرای برنامه های مختلف بدون مشکل را روی گوشی فراهم می کند. آی سی رم گوشی وظیفه تامین انرژی و کنترل رم موبایل را برعهده دارد. در صورت خراب شدن ای سی رم گوشی، مشکلات فراوانی برای تلفن هوشمند شما ایجاد می شود که عملا امکان استفاده از آن را نخواهید داشت. ریستارت های پیاپی، روشن نشدن گوشی، فریز شدن گوشی در زمان روشن شدن، بروز خطا در هنگام کار با گوشی و … همگی نشانه ای از خراب شدن ای سی رم موبایل یا آسیب رسیدن به آی سی رم هستند.

خراب شدن ای سی رم موبایل و بررسی آن

اگر با چنین مشکلاتی و خراب شدن ای سی رم موبایل رو به رو شده اید، با جانبی در ادامه این مطلب همراه باشید تا به سوال ای سی رم گوشی چیست و علائم خراب شدن آن چه چیزهایی هستند پاسخ دهیم.

ای سی یکی از مهم ترین قطعات داخلی گوشی است که وظیفه برق رسانی و کنترل قسمت های مختلف تلفن هوشمند شما را برعهده دارد. انواع مختلفی از IC در گوشی مورد استفاده قرار گرفته اند. ما قبلا در مقاله تعمیر ای سی شارژ به معرفی IC موبایل و نقش آن پرداخته ایم. ای سی رم گوشی که به آن ای سی هارد یا ای سی حافظه گوشی نیز می گویند، یکی از انواع مهم IC ها است که حافظه دائمی (هارد) و موقت (رم) تلفن هوشمند را کنترل می کند.

خراب شدن ای سی رم موبایل به چه معناست؟

خراب شدن ای سی رم موبایل عموما به دلیل بروز مشکلات سخت افزاری است. زمانی که ای سی رم دچار مشکل می شود، در برق رسانی به رم گوشی اختلال ایجاد خواهد شد. در این صورت، حافظه موقت گوشی به درستی کار نخواهد کرد یا به طور کلی از کار خواهد افتاد. در نتیجه امکان استفاده از گوشی وجود نخواهد داشت. ای سی رم سامسونگ به دلیل وجود نرم افزارهای تخصصی به راحتی قابل تعمیر هستند. اما اگر مشکلی در ای سی رم آیفون شما رخ داده باشد احتمالا راهی جز تعویض آن نخواهید داشت.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش حل مشکل بلوتوث هواوی

نشانه ها و علائم خراب شدن ای سی رم گوشی

از آنجایی که ای سی رم گوشی نقش مهمی در عملکرد تلفن های هوشمند دارد، بروز هرگونه مشکلی در آن بلافاصله روی عملکرد گوشی تاثیر می گذارد. اولین نشانه خراب شدن ای سی رم گوشی ریستارت های پیاپی و خاموش شدن گوشی است. در مواردی ممکن است گوشی در هنگام روشن شدن روی لوگو فریز شود. در این موارد همچون تعمیر ای سی لایت، باید به تعمیر کار حرفه ای مراجعه کنید. به طور کلی می توان علائم خراب شدن IC هارد یا رم گوشی را به شکل زیر خلاصه کرد:

  • ریستارت های پیاپی گوشی
  • خاموش شدن گوشی
  • فریز شدن گوشی در هنگام کار
  • فریز شدن گوشی در هنگام روشن شدن روی لوگو
  • بروز خطا رد هنگام جا به جایی فایل های درون گوشی
  • بروز خطا در هنگام باز کردن نرم افزار ها

آشنایی با رایج ترین دلایل خرابی IC رم گوشی

دلایل مختلفی می تواند باعث خرابی IC رم گوشی شود. همانطور که اشاره کردیم، مشکلات سخت افزاری اصلی ترین دلیل خراب شدن ای سی حافظه گوشی هستند. با این حال، مشکلات نرم افزاری نیز بسیار رایج هستند و در موارد زیادی راهی جز تعویض ای سی رم برای شما باقی نمی گذارند. در اینجا به بررسی هریک از آن هامی پردازیم.

دلایل سخت افزاری خراب شدن ای سی رم موبایل

دلایل سخت افزاری خراب شدن ای سی رم موبایل، در بیشتر موارد مربوط به باتری گوشی و نحوه شارژ شدن گوشی هستند. استفاده از باتری تقلبی و بی کیفیت به همراه شارژرهای تقلبی بیشترین نقش را در خراب شدن انواع ای سی موبایل به خصوص، ای سی حافظه دارند. علاوه بر این وارد شدن ضربه و خیس شدن گوشی نیز می توانند به راحتی باعث خراب شدن اجزای داخلی گوشی شوند. بروز این مشکلات در تلفن هوشمند شما، استفاده از گوشی را غیر ممکن می کند و نیاز به تعویض ای سی خواهید داشت. به طور کلی دلایل سخت افزاری خراب شدن ای سی شامل موارد زیر است:

  • استفاده از باتری تقلبی یا غیر اصل
  • شارژ کردن بیش از اندازه گوشی
  • استفاده از شارژر های فندکی ضعیف و پاوربانک های غیر استاندارد
  • کابل شارژ یا شارژر تقلبی
  • وارد شدن ضربه به گوشی
  • خیس شدن گوشی
این مطلب را از دست ندهید   نحوه تعویض اسپیکر خارجی گوشی Huawei Y7 2019

دلایل نرم افزاری بروز مشکل در IC موبایل

در کنار مشکلات سخت افزاری، مشکلات نرم افزاری که عموما مرتبط با سازنده دستگاه هستند نیز می توانند باعث خراب شدن ای سی رم یا حافظه موبایل شوند. سیاه شدن ناگهانی صفحه گوشی ایفون، فریز شدن صفحه گوشی سامسونگ، خروج از برنامه ها و انتقال ناقص فایل ها در گوشی از مهم ترین نشانه های خرابی نرم افزاری ای سی هستند. آپدیت سیستم عامل، روت کردن گوشی، نصب بد افزار ها، وجود ویروس و کار کردن با گوشی در هنگام شارژ دلایلی هستند که می توانند باعث بروز مشکلات نرم افزاری در ای سی شوند.

بهترین راه برای جلوگیری از خراب شدن ای سی رم یا به طور کلی هر نوع ای سی موبایل، محافظت از گوشی در مقابل ضربات و خیس شدن است. استفاده از گارد و قاب استاندارد، نصب گلس روی دستگاه و جلوگیری از خیس شدن گوشی می تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات مربوط به IC ها جلوگیری کند. علاوه بر این، سالم بودن باتری، استفاده از شارژر استاندارد و مناسب، کابل شارژ اصلی، پاوربانک استاندارد و شارژرهای فندکی با کیفیت اهمیت زیادی دارد.

فراموش نکنید به طور کلی هر مشکلی که در سیستم برقی گوشی رخ دهد می تواند ای سی حافظه گوشی را خراب کند. در نهایت عدم نصب نرم افزارهایی که از آن مطمئن نیستید، روت نکردن و نصب آپدیت های اصلی و معتبر نیز نیز بسیار مهم است. رعایت این نکات می تواند از  خاموش شدن گوشی و صرف هزینه های اضافه برای تعویض ای سی جلوگیری کند.

این مطلب را از دست ندهید   گوشی هواوی Y8s

علت تاخیر در پیام گوشی هواوی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − هفت =