نمایندگی تعمییر گوشی هواوی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

امروزه در گوشی آیفون، سامسونگ، شیائومی و … از باتری های لیتیوم یونی استفاده می‌شود که حداقل تا به امروز بهترین نوع باتری های شارژی هستند. باتری های لیتیوم یونی مزیت های بسیاری دارند که یکی از اصلی ترین آن ها امکان شارژ شدن در چندین هزار سیکل مختلف و استفاده برای مدت زمان طولانی است. متاسفانه زمانی که پای صحبت کاربران معمولی یا افرادی که اطلاعات کافی در رابطه با باتری موبایل ندارند می‌نشینیم، اغلب با موضوعات و باورهای غلطی مواجه می‌شویم که متاسفانه کاملا رایج و فراگیر هم شده‌اند! برای مثال خیلی از کاربران هنوز هم زمانی که گوشی خریداری می‌کنند برای مدت زمان 8 ساعت آن را به شارژ متصل می‌نمایند و سپس از آن استفاده می‌کنند! یا خیلی از کاربران عقیده دارند اتصال گوشی برای مدت زمان طولانی به شارژر ممکن است منجر به انفجاری باتری شود! اما آیا این باروها صحیح هستند؟ خیلی از این باورها اشتباه و غلط است. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی اشتباهات استفاده از باتری گوشی بپردازیم.

اتصال طولانی مدت گوشی به شارژر منجر به انفجار باتری می‌شود!

در اشتباهات استفاده از باتری گوشی خیلی از کاربران تصور می‌کنند که اگر گوشی خود را برای مدت زمان طولانی به شارژ بزنند احتمال دارد باتری گوشی آن ها منفجر شود، اما در عمل اینطور نیست چون زمانی که باتری گوشی شما 100 درصد شارژ شود، به طور خودکار گوشی هوشمندتان دریافت انرژی از جانب شارژر را متوقف می‌کند، یعنی عملا زمانی که باتری گوشی 100 درصد شارژ شد دیگر انرژی از شارژر به آن منتقل نمی‌شود. بدین ترتیب امکان ندارد که با اتصال طولانی مدت گوشی به شارژر شاهد انفجار باتری آن باشیم. دقت داشته باشید که انفجارهایی که طی چند سال اخیر در برخی موبایل همچون گلکسی نوت 7 رخ داده به دلیل اشتباهی بوده که در طراحی محصول و باتری آن وجود داشته یا به دلیل استفاده از شارژرهای نامرغوب بوده است. بنابراین تا زمانی که از شارژر فابریک گوشی برای شارژ باتری آن استفاده کنید و مدت زمانی طولانی هم آن را به شارژ بزنید، مطمئن باشید هیچوقت باتری گوشی شما منفجر نمی‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   سنسور مجاورت / نور Huawei P9

شبکه 4G شارژ بیشتری مصرف می‌کند!

اشتباهات استفاده از باتری گوشی آن است که اگر گوشی را به شبکه 4G متصل کنید نسبت به حالتی که دستگاه به شبکه 3G یا 2G متصل شود، مصرف انرژی بیشتری خواهید داشت! این باور کاملا اشتباه و غلط است. درست است که روشن بودن و استفاده از قابلیت موبایل  دیتا و اینترنت سیم کارت منجر به مصرف شارژ باتری می‌شود اما اینکه شما به شبکه 4G یا 3G و غیره متصل باشید هیچ ارتباطی به میزان مصرف شارژ باتری گوشی ندارد و با اتصال به شبکه پرسرعت‌تر مصرف شارژ باتری گوشی بیشتر نخواهد شد.

غیرفعالسازی اپلیکیشن های اخیر منجر به کاهش مصرف شارژ باتری می‌شود!

متاسفانه این باور غلط کاملا در بین کاربران جا افتاده که اگر اپلیکیشن هایی که به صورت لیست در بخش “Recent Apps” گوشی فعال هستند را موقتا پاک کنند میزان مصرف شارژ باتری گوشی آن ها کاهش می‌یابد! این یک باور کاملا غلط  و اشتباه رایج در مورد باتری موبایل است. زمانی که اپلیکیشن هایی در بخش اپلیکیشن های اخیر یا همان “Recent Apps” گوشی باقی می‌مانند، اطلاعات آن ها در حافظه رم گوشی ذخیره می‌شود و اگر شما مجددا آن اپلیکیشن را باز کنید، گوشی نیازی به زحمت کشیدن برای آنالیز اطلاعات آن و راه اندازی مجدد اپلیکیشن نخواهد داشت، بلکه خیلی سریع آن را از حافظه رم خود بازیابی می‌کند.

این مسئله سبب می‌شود علاوه بر اینکه گوشی شما سریع تر عمل کند، بلکه مصرف شارژ باتری هم برخلاف باور اشتباه اغلب کاربران کاهش یابد! چون گوشی دیگر نیازی به زحمت کشیدن برای اجرای یک اپلیکیشن تازه ندارد و عینا اطلاعاتی که در حافظه رم آن ذخیره شده را بارگذاری خواهد کرد. پس تصور داشته باشید که با غیر فعال کردن اپلیکیشن هایی که در بخش “Recent Apps” گوشی شما وجود دارند، مصرف شارژ باتری آن کاهش پیدا می‌کند. این کار نه تنها منجر به کاهش مصرف شارژ باتری نمی‌شود، بلکه منجر به افزایش آن هم خواهد شد. پس این مسئله یک باور غلط و اشتباه رایج در مورد باتری گوشی موبایل  است.

این مطلب را از دست ندهید   دوربین عقب Huawei P9

بلوتوث و وای فای تاثیر زیادی روی مصرف شارژ باتری دارند!

برای اشتباهات استفاده از باتری گوشی خیلی از کاربران تصور می‌کنند که دو قابلیت بلوتوث و وای فای می‌توانند تاثیر زیادی بر روی مصرف شارژ باتری گوشی موبایل  داشته باشند و اگر این دو قابلیت فعال باشند شارژ باتری گوشی خیلی زودتر از حالت عادی حالی می‌شود، اما این مسئله هم یک باور غلط و اشتباه رایج در مورد باتری موبایل است. دو قابلیت بلوتوث و وای فای برای عملکرد نیاز به مصرف شارژ باتری دارند اما تاثیر آن ها روی مصرف شارژ باتری به قدری کم است که می‌توان از آن چشم پوشی کرد. بنابراین تصور نداشته باشید که اگر دائما قابلیت بلوتوث گوشی شما روشن باشد و از آن برای اتصال دستبند هوشمند خود به گوشی استفاده کنید، شارژ باتری کوشی خیلی زود خالی می‌شود! تاثیر قابلیت بلوتوث و وای فای در مصرف شارژ باتری بسیار ناچیز است.

استفاده از شارژرهای دیگر آسیبی به باتری نمی‌زند!

خیلی از کاربران عقیده دارند که با هر شارژی می‌توان باتری موبایل را شارژ کرد و برای انجام این کار هیچ لزومی ندارد که حتما از شارژر اصلی و اورجینال گوشی استفاده شود. این باور به طور کامل غلط نیست، چون واقعا با هر شارژ مشابه دیگری می‌توان موبایل را شارژ کرد، اما برخی مسائل در دراز مدت می‌توانند به باتری گوشی آسیب بزنند. برای مثال اگر شارژری که از آن استفاده می‌کنید خروجی بیشتری داشته باشد، باتری گوشی شما زودتر شارژ می‌شود اما در دراز مدت با افت کیفیت شارژدهی رو به رو خواهد شد و انرژی آن تحلیل می‌رود. همچنین در شرایطی که از شارژرهای نامرغوب استفاده شود، ممکن است حتی به باتری گوشی آسیب های جدی وارد شود که حتی منجر به بروز حوادث ناگوار باشند. بنابراین توصیه می‌کنیم حداقل برای حفظ جوانب احتیاط هم که شده، همیشه از شارژر اصل و اورجینال گوشی خود که ساخت همان برند است استفاده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   معایب پاوربانک برای گوشی

«ادامه دارد….»

تعمیر کار نکردن دوربین گوشی هواوی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + پنج =