نمایندگی تعمییر گوشی هواوی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اشتباهات استفاده از باتری گوشی     (بخش دوم)

باتری گوشی این مطلب ادامه بخش اول می باشد که مخاطبان را به خواندن آن دعوت می نماییم.

پارگی و لهیدگی سیم شارژر اختلالی در پروسه شارژ ایجاد نمی‌کند!

این مسئله که پارگی و لهیدگی سیم شارژر هیچ مشکل و اختلالی در پروسه شارژ موبایل ایجاد نمی‌کند یک باور غلط و اشتباه رایج در مورد باتری گوشی محسوب می‌شود. پارگی و لهیدگی سیم شارژر اگر عمیق باشد می‌تواند مستقیما بر روی شدت جریان ورودی به گوشی تاثیرگذار باشد و نوساناتی را در پروسه شارژ باتری به وجود آورد که در دراز مدت منجر به آسیب دیدن باتری می‌شوند.

بنابراین اگر سیم شارژر گوشی شما لهیده شده یا پاره است اما همچنان گوشی شما را شارژ می‌کند، تصور نکنید که هیچ مشکلی برای انجام این کار و استفاده از آن سیم شارژر وجود نخواهد داشت!

شارژ کردن شب تا صبح باتری گوشی به آن آسیب می‌زند!

خیلی از افراد عقیده دارند که اگر گوشی خود را از شب تا صبح به شارژر بزنند، این کار منجر به آسیب دیدن باتری دستگاه می‌شود! اما آیا واقع اینطور است؟ باید بگوییم خیر! طبق توضیحاتی که در اولین مورد ذکر شده این مقاله ارائه کردیم، موبایل امروزی و هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به محض فول شارژ شدن باتری دیگر انرژی از شارژر دریافت نخواهند کرد.

بنابراین عملا زمانی که باتری گوشی شما 100 درصد شارژ شده و هنوز به شارژر متصل است، شارژر در حال انجام هیچ کاری نیست! بنابراین اگر از شب تا صبح گوشی خود را به شارژ بزنید، این کار مستقیما هیچ آسیبی به باتری گوشی وارد نمی‌کند. اما این مسئله ممکن است منجر به ایجاد گرمای بیشتر در یک بازه زمانی طولانی تر شود و این مسئله کمی به ظرفیت باتری لیتیوم یونی آسیب برساند.

شارژ باتری گوشی باید قبل از اتصال به شارژر کاملا خالی شود!

یک باور غلط و اشتباه رایج در مورد باتری موبایل این است که باید صبر کنید شارژ باتری گوشی شما کاملا خالی شود و سپس آن را به شارژ بزنید! این مسئله در مورد باتری های لیتیوم یونی صدق نمی‌کند و مربوط به باتری های کادمیوم یا نیکل هایبرید می‌شود. متاسفانه به دلیل اینکه در گذشته از این نوع باتری ها استفاده می‌شد و این باور هم در مورد آن ها صحیح بود، به همین صورت پابرجا ماند و برای باتری های لیتیوم یونی هم به اشتباه حفظ شده است!

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با اشتباهات استفاده از باتری گوشی (بخش اول)

باتری های لیتیوم یونی مثل دیگر باتری های قدیمی نیستند که با هر بار از دست رفتن شارژ، حافظه آن ها روی همان ظرفیت شارژ لاک شود. بنابراین می‌توانید هر زمان و هر تایمی که دوست داشتید، باتری لیتیوم یونی گوشی خود را به شارژ بزنید.

هیچ شارژری مثل شارژ فابریک گوشی عمل نمی‌کند!

عده‌ای از کاربران عقیده دارند که هیچ شارژری (حتی شارژر مشابهی که توسط برند مشابه تولید شده باشد) نمی‌تواند کیفیت مشابه با شارژر فابریک و اورجینال گوشی که همراه باکس و جعبه آن ارائه شده را داشته باشد!

این بارو کاملا غلط و یک اشتباه رایج در مورد باتری موبایل است. درست است که استفاده از شارژرهای مختلف با مشخصات و ویژگی های متفاوت می‌تواند در دراز مدت آسیب هایی بزند اما این موضوع بدان معنا نیست که فقط شارژر فابریک گوشی قدرت و کیفیت شارژ مناسب را ارائه خواهد کرد!

اگر شارژری اورجینال و ساخته شده توسط برند اصلی گوشی خود و با مشخصات یکسان شارژر فابریک دستگاه تهیه کنید، کیفیت عملکرد آن دقیقا مشابه با کیفیت عملکرد شارژ فابریک و اولیه گوشی خواهد بود. پس تصور نداشته باشید که همیشه ملزم به استفاده از همان شارژر اصلی و فابریک گوشی هستید!

استفاده از گوشی در حین شارژ منجر به آسیب دیدن باتری می‌شود!

استفاده کردن از گوشی در حین شارژ شدن به طور مستقیم به آسیب نمی‌زند. یعنی اگر تمام عوامل جانبی نادیده گرفته شوند و فقط یک گوشی را تصور کنیم که به شارژر متصل است و شما در حال استفاده از آن هستید، هیچ آسیبی به باتری این گوشی وارد نخواهد شد. بنابراین این مسئله در مجموع یک باور غلط و اشتباه رایج در مورد باتری موبایل است.

این مطلب را از دست ندهید   بلندگو هدفون P8 Lite Huawei

عاملی که سبب می‌شود در زمان شارژ باتری و استفاده همزمان از آن به باتری دستگاه آسیب وارد شود گرماست! زمانی که شما در حین شارژ شدن گوشی از آن استفاده می‌کنید، گرمایی که در بدنه آن ایجاد می‌شود چند برابر خواهد شد و این گرمای به وجود آمده می‌تواند آسیب برساند.

همیشه بدانید که گرما دشمن باتری های لیتیوم یونی است و منجر به افت ظرفیت و کیفیت شارژدهی آن ها می‌شود. پس استفاده از گوشی در حین شارژ مستقیما آسیبی به باتری آن وارد نخواهد کرد، بلکه این گرماست که در این شرایط منجر به آسیب دیدن باتری می‌شود.

شارژ باتری گوشی با لپ تاپ یا پاوربانک به آن آسیب می‌رساند!

خیلی از کاربران تصور دارند که اگر گوشی خود را با اتصال به لپ تاپ یا پاوربانک شارژ کنند به باتری آسیب وارد می‌شود! این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد و یک باور غلط و اشتباه رایج در مورد باتری موبایل است.

زمانی که شما گوشی خود را به پاوربانک یا پورت USB لپ تاپ متصل می‌کنید، پاوربانک یا لپ تاپ دقیقا نقش یک شارژر را ایفاء خواهند کرد. بنابراین هیچ آسیبی وارد نمی‌شود. اگر سرعت شارژ باتری در زمانی که آن را به لپ تاپ متصل می‌کنید پایین است، دلیل آن به شدت خروجی ارتباط دارد که پورت USB لپ تاپ ارائه می‌کند و این مسئله هیچ ارتباطی با کیفیت شارژی که شما دریافت خواهد کرد ندارد.

باتری گوشی باید بعد از خرید 8 ساعت شارژ شود!

یک باور غلط و اشتباه رایج در مورد باتری موبایل این است که حتما باید قبل از شروع استفاده از دستگاه و بعد از خرید آن، باتری را برای مدت زمان 8 ساعت به شارژ بزنید!

این مطلب را از دست ندهید   نحوه شارژ سریعتر گوشی هواوی

این مسئله برای گوشی های مدرن امروزی که از باتری های لیتیوم یونی بهره می‌برند صدق نمی‌کند، بنابراین هیچ الزامی نیست که بعد از خرید گوشی، آن را 8 ساعت به شارژ بزنید! می‌توانید همین حالا که گوشی خود را خریداری کردید از آن استفاده نمایید و هر زمان که دوست داشتید باتری آن را شارژ کنید. این مسئله هیچ مشکلی در کیفیت شارژدهی باتری دستگاه ایجاد نخواهد کرد.

باتری گوشی ها نیاز به تعویض ندارد!

خیلی از کاربران عقیده دارند که تعویض باتری در بازه های زمانی طولانی (نظیر چند سال) یک کار بیهوده است و اصلا نباید انجام شود، اما در واقع اینطور نیست! باتری های لیتیوم یونی به مرور زمان و با قرار گرفتن در سیکل های شارژ مقداری از توان و ظرفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. این مسئله یک امر طبیعی در باتری های لیتیوم یونی است که نمی‌توان از آن جلوگیری به عمل آورد.

برای رفع این مشکل فقط تعویض باتری تنها راه حل پیش رویتان خواهد بود. عموما عملکرد مفید باتری لیتیوم یونی موبایل چیزی در حدود 2 الی 3 سال است. پس از گذشت این مدت زمان عموما ظرفیت به چیزی در حدود 70 الی نهایتا 80 درصد از ظرفیت اصلی و اولیه خودش خواهد رسید. یعنی اگر گوشی شما 3000 میلی آمپر ساعتی باشد، احتمالا بعد از 2 سال ظرفیت آن به 2400 یا 2100 میلی آمپر ساعت کاهش می‌یابد.

پس تصور نکنید که تعویض امری عجیب است و حتما زمانی که گوشی کاملا از کار بیفتد باید آن را به تعمیرکار سپرد!

ردیابی گوشی گم شده

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =