نمایندگی تعمییر گوشی هواوی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر به صورت ناگهانی و بدون دلیل برنامه تلگرام گوشی شما اجرا شده و در یک پنجره پاپ آپ با درخواست ورود به گروه یا کانالی عجیب مواجه می‌شوید، باید حتما این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله به آموزش جلوگیری از باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به گروه و کانال‌های آن می‌پردازیم.

 

جلوگیری از باز شدن خودکار تلگرام

به عنوان مثال هنگامی که کاربر در حال وبگردی باشد یا در حال انجام برخی تنظیمات مورد نظرش در بخش Settings دستگاه است، ناگهان به صورت خودکار برنامه تلگرام اجرا می‌شود و تصویری مانند عکس‌های فوق پیش روی کاربر قرار می‌گیرد. با انتخاب گزینه “باشه” کاربر به کانال یا گروهی اضافه می‌شود که به هیچ عنوان عملی مبنی بر عضویت در آن انجام نداده است! ظاهر شدن این موضوع بسیار مشکوک و آزاردهنده است. کاربر در این شرایط حتی ممکن است به حریم خصوصی و ضریب امنیتی خود در برنامه تلگرام مشکوک شود که مطمئنا با توجه به اتفاقی که رخ داده، شک کردن به این موضوع جایز خواهد بود.

اما به واقع دلیل اجر یا باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال‌ها چیست؟ ما پس از بررسی‌های دقیق توانستیم دلیل اصلی این موضوع را شناسایی کنیم. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه جلوگیری از باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال‌های آن بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان ما تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

دلیل باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال‌ها چیست؟

دلیل اصلی که برنامه تلگرام به صورت خودکار اجرا شده و شما را به عضویت در کانال‌های ناخواسته‌ای دعوت می‌کند، با نصب بودن یک برنامه مخرب در دستگاهتان ارتباط دارد. متاسفانه به تازگی یک روش تبلیغاتی به شدت در بین توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های سوم شخص فارسی رایج شده است. در این روش، برنامه‌ یا اپلیکیشن مخربی که دانلود می‌کنید، شامل یک خط کد اختصاصی می‌شود که به منظور تبلیغات، ارائه شده است. این خط کد مخرب با لینک عضویت کاربر به کانال تلگرام خاصی در ارتباط است و منجر به باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال‌ها می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش حذف کانال توسط ادمین (Delete Channel)

بنابراین اگر با مسئله باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال مواجه شدید، مطمئن باشید که یکی از اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های نصب شده در دستگاهتان مخرب بوده و حاوی کد تبلیغاتی نامبرده شده است. برای رفع این مشکل یک راه حل اصلی پیش‌رویتان قرار دارد و پس از آن برای افزایش امنیت دستگاه توصیه می‌کنیم تا یک روش دیگر را هم به کار ببرید. با ادامه مقاله همراه باشید تا با نحوه جلوگیری از باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال‌ها آشنایی پیدا کنید.

مراحل جلوگیری از باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال

همانطور که اشاره داشتیم، دلیل باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال‌ها با وجود یک کد تبلیغاتی در برنامه مخرب خاصی ارتباط دارد که در دستگاهتان نصب شده است. برای رفع این مشکل کمی فکر کنید و دقیقا به خاطر آورید که این مشکل از چه زمانی در دستگاهتان مشاهده شد! اگر مشکل باز شدن خودکار تلگرام به تازگی در دستگاهتان پدیدار شده، بدون تردیدی یکی از برنامه‌ها یا بازی‌هایی که به تازگی در دستگاهتان نصب کرده‌اید منجر به بروز این مشکل شده است. معمولا این برنامه‌های مخرب از دانلود بسیار بالایی برخوردار هستند و جزو برنامه‌های محبوب و پربازدید مارکت‌های اندروید ایرانی هستند.

بنابراین برنامه یا بازی‌های مشکوکی که به تازگی در دستگاه نصب کرده‌اید را حذف کنید یا با استفاده از روش‌های خاصی نظیر اجرای یک برنامه فایروال، دسترسی برنامه مورد نظر را به اینترنت متوقف کنید. در این حالت برنامه مورد نظر بلاک شده و قادر به اتصال به اینترنت نخواهد بود. با این حال توصیه اصلی ما برای رفع این مشکل، حذف کامل اپلیکیشن‌ها یا بازی‌هایی است که مشکوک به مخرب بودن هستند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش حذف تاریخچه چت تلگرام (Clear History)

شناسایی برنامه مخرب موجود به هیچ وجه امر دشواری نیست و با کمی تفکر و به خاطر آوردن زمان شروع معضل باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال‌ها، قادر به شناسایی اپلیکیشن مخرب موجود خواهید بود. برای مثال شما می‌توانید تک تک برنامه‌هایی که به آن مشکوک هستید را پاک کنید و بعد از پاک کردن هر برنامه تست کنید ببینید آیا تبلیغی ظاهر می‌شود یا نه؟

در واقع با این کار متوجه می‌شوید برنامه مخربی که باعث باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته شما به کانال می‌شود، چه برنامه‌ای است. (شما می‌توانید در قسمت نظرات همین مطلب، برنامه‌هایی که باعث بروز این مشکل شده است را بنویسید تا دیگر کاربران نیز متوجه اسم این برنامه‌ها شوند).

پس از اینکه اپلیکیشن مخرب موجود را حذف کردید، مشکل باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال‌ها برطرف می‌شود. بنابراین این مشکل هیچ ارتباطی با خود برنامه تلگرام و مسائل امنیتی آن ندارد.

روش جلوگیری از دعوت ناخواسته به گروه

در مرحله بعدی توصیه می‌کنیم که به منظور افزایش امنیت خود نسبت به انجام یک عمل دیگر اقدام کنید. این بار این عمل از طریق بخش تنظیمات امنیتی خود تلگرام انجام می‌شود. (این روش فقط برای دعوت ناخواسته به گروه کاربرد دارد و برای جلوگیری از دعوت ناخواسته به کانال باید از روش قبلی که خدمتتان توضیح دادیم استفاده نمایید). ابتدا برنامه تلگرام را اجرا کنید. از منوی اصلی و سمت چپ برنامه تلگرام گزینه Settings را انتخاب کنید.

  • پس از مراجعه به منوی Settings باید گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.
  • سپس باید گزینه Groups را انتخاب کنید.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش ساخت پست با دکمه شیشه در تلگرام

در بخش فوقانی تنظیمات این بخش، دو گزینه با عناوین Everybody و My Contacts قرار دارد. اگر به طور پیش فرض گزینه Everybody انتخاب شده، باید نسبت به انتخاب گزینه My Contacts اقدام کنید. با انتخاب این گزینه، ارسال دعوت کردن از شما به منظور عضویت در گروه‌های تلگرام تنها برای افرادی مقدور می‌شود که در لیست مخاطبین شما قرار دارند. به بیان دیگر افراد ناشناسی که در لیست مخاطبین شما وجود نداشته باشند، قادر به دعوت شما به منظور عضویت در گروه‌های تلگرام نخواهند بود.

دقت داشته باشید که روند فوق در دستگاه‌های اندرویدی طی می‌شود. همین گزینه‌ها در نسخه آی او اسی برنامه تلگرام هم باید طی شوند. بنابراین تفاوتی مابین نسخه آی او اسی و اندرویدی برنامه تلگرام در رابطه با این موضوع وجود ندارد.

تعمیر کار نکردن دوربین گوشی هواوی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =