نمایندگی تعمییر گوشی هواوی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا تا به حال متوجه شده اید که گوشی شما داغ می شود، اما نمی دانید چرا؟ اگرچه غیر معمول نیست که تلفن شما در هنگام استفاده بیش از حد گرم شود، دمای غیرعادی بالا ممکن است نشان دهنده یک مشکل بزرگتر باشد. دلایل زیادی برای داغ شدن بیش از حد تلفن وجود دارد، بنابراین مهم است که در مورد آنها فکر کنید و بفهمید که چه چیزی ممکن است باعث آن شود. برای آشنایی با برخی از رایج‌ترین دلایل داغ شدن تلفن، نحوه عیب‌یابی داغ شدن بیش از حد تلفن، و نحوه جلوگیری از داغ شدن بیش از حد تلفن، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

داغ شدن گوشی

چرا گوشی ها داغ می شوند؟ 7 علت احتمالی

عوامل مختلفی باعث داغ شدن گوشی می شوند و به طور کلی شدت آنها متفاوت است. تلفن شما ممکن است در اثر نور مستقیم خورشید، اجرای بیش از حد برنامه‌ها، بدافزار، تجهیزات شارژ معیوب، آسیب‌های داخلی، تهویه مسدود شده یا سخت‌افزار قدیمی داغ شده باشد. ما دلایل مختلف داغ شدن بیش از حد تلفن را توضیح می دهیم تا به شما در درک مشکل و جلوگیری از آن در آینده کمک کند.

 محیط گرم یا نور مستقیم خورشید

اگر تا به حال گوشی خود را در یک روز آفتابی کنار گذاشته اید، ممکن است از اینکه متوجه شدید در لمس بسیار داغ است، شوکه شده باشید. نور مستقیم خورشید یکی از مقصرهای رایج داغ شدن بیش از حد تلفن است، بنابراین وقتی در فضای باز هستید، گوشی خود را از نور خورشید بپوشانید.

علاوه بر تماس مستقیم و طولانی مدت با خورشید، تلفن شما ممکن است پس از نشستن طولانی مدت در یک محیط گرم، مانند ماشین در یک روز گرم تابستان، بیش از حد گرم شود.

این مطلب را از دست ندهید   حسگر مجاورت و روشنایی Huawei Y6 2018

 بارگذاری بیش از حد پردازنده

گوشی‌های هوشمند اساساً فقط رایانه‌های مینیاتوری هستند، اما تفاوت اصلی بین این دو این است که رایانه‌ها دارای فن‌های داخلی برای خنک نگه داشتن آنها هستند و تلفن‌ها اینطور نیستند. اگرچه تلفن‌های هوشمند در پخش گرما برای استفاده روزمره عالی هستند، اما محدودیت‌هایی برای تحمل آن‌ها وجود دارد. اگر به طور همزمان بیش از حد روی تلفن خود کار می کنید، می تواند پردازنده را بیش از حد بارگذاری کند و باعث داغ شدن بیش از حد آن شود. در زیر چند نمونه از مواردی که ممکن است باعث ایجاد یک پردازنده بیش از حد شود آورده شده است:

  • اجرای بیش از حد برنامه به طور همزمان
  • پخش محتوای ویدیویی مانند Netflix یا YouTube
  • ضبط ویدیوهای طولانی در گوشی
  • انجام بازی های موبایل برای مدت زمان طولانی
  • تنظیمات زیر بهینه، مانند تصاویر پس زمینه متحرک یا ویجت ها
  • هر بار که از آن استفاده می کنید روشنایی صفحه نمایش خود را بالا نگه دارید

 بدافزار

گاهی اوقات به نظر می رسد که تلفن شما بدون دلیل قابل شناسایی بیش از حد گرم می شود. اگر می‌دانید که گوشی خود را در یک محیط گرم رها نکرده‌اید و پردازنده تلفن را با برنامه‌های زیادی بارگیری نکرده‌اید، ممکن است مشکل از بدافزار گوشی شما باشد.

درست مانند رایانه‌های رومیزی که مستعد ابتلا به ویروس‌ها و بدافزارهای آنلاین هستند – که گاهی اوقات باعث بارگیری بیش از حد و خاموش شدن پردازنده رایانه می‌شوند – همین امر می‌تواند برای تلفن شما نیز اتفاق بیفتد. ممکن است بدافزاری در گوشی خود کار گذاشته باشید که برنامه‌ها، ویجت‌ها و سایر فرآیندهای مضر را در پس‌زمینه در حال اجرا نگه می‌دارد و پردازنده تلفن شما را تحت فشار قرار می‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه از خراب شدن ای سی رم موبایل جلوگیری کنیم؟

هنگامی که فشار زیادی به پردازنده شما وارد می شود، گرمای بیشتری تولید می کند. از این راهنما برای حذف بدافزار از دستگاه خود و جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آن در آینده استفاده کنید.

 تجهیزات شارژ یا باتری معیوب

شارژرها، کابل ها و باتری های آسیب دیده یا معیوب می توانند تلفن شما را تا حد خطرناکی گرم کنند. اگر از تجهیزات شارژ استفاده می کنید و متوجه بوی سوختگی، جای سوختگی یا آب شدن پلاستیک شدید، فوراً استفاده از آن را متوقف کنید. مراقب باشید هنگام جدا کردن آن از گوشی یا پریز برق خود را نسوزد.

تعویض تجهیزات یا باتری معیوب در اسرع وقت باعث رفع داغ شدن بیش از حد گوشی شما می شود. بهتر است فقط از لوازم جانبی شارژ با کیفیت خوب استفاده کنید، به خصوص کابل ها و شارژرهای اصلی اگر هنوز آنها را دارید.

 گوشی شما آسیب داخلی دارد

اگر گوشی شما به غیر از باتری آسیب های داخلی دیگری نیز داشته باشد، ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد آن نیز شود. افتادن گوشی غیرعادی نیست، اما انجام این کار ممکن است منجر به شل شدن قطعات و اتصال کوتاه و داغ شدن بیش از حد گوشی شما شود. آسیب های دیگر به خمیر حرارتی تلفن شما ممکن است آن را در انتقال گرما از پردازنده بی اثر کند.

 تهویه مسدود شده

تلفن شما از درگاه شارژ خود به عنوان تهویه استفاده می‌کند و اگر توسط زباله مسدود شود، ممکن است باعث داغ شدن گوشی شما شود. تهویه مسدود شده در ترکیب با یک روز گرم تابستان یا زمان بیش از حد سپری شده در نور مستقیم خورشید احتمالا باعث گرم شدن بیش از حد گوشی شما می شود. می توانید پورت شارژ را با یک سواب پنبه ای یا خلال دندان تمیز کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض کابل اتصال Huawei P9

 شما یک تلفن قدیمی دارید

داشتن گوشی قدیمی‌تر نیز احتمال داغ شدن آن را افزایش می‌دهد. احتمالاً سخت‌افزارهای قدیمی‌تر در اجزای گوشی شما، مانند خمیر حرارتی پردازنده، فرسوده شده و پاره می‌شوند. اگر خمیر حرارتی فرسوده شود، باعث می شود گوشی شما سریعتر داغ شود.

اگر قصد دارید برای مدت طولانی از تلفن خود استفاده کنید یا ویژگی هایی را که نیازی به استفاده از آنها ندارید مانند بلوتوث برای استراحت پردازنده خود خاموش کنید، استراحت کنید.

آیا می دانید: آموزش تعویض بلندگوی داخلی گوشی هواوی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =