نمایندگی تعمییر گوشی هواوی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نیم سوز شدن رم گوشی چیست و چطور می توان آن را حل کرد؟

نیم سوز شدن رم گوشی یا سوختن مموری کارت یکی از تجربه های آزار دهنده ای است که بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند با آن رو به رو می شوند. دلایل مختلفی برای بروز این مشکل وجود دارد و همه مموری کارت ها بالاخره یک روز به این مشکل دچار می شوند. نیم سوز شدن یا سوختن مموری کارت معمولا با عدم نمایش آن در گوشی یا عدم امکان تغییر اطلاعات آن همراه است.

اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده اید و نمی دانید که مموری کارت شما قابل تعمیر است یا نه، با جانبی در ادامه این مطلب همراه باشید. ما در ادامه به بررسی نیم سوز شدن رم گوشی و تفاوت آن با مموری کارت سوخته می پردازیم. همچنین با راه های تعمیر مموری کارت خراب نیز آشنا می شویم.

نیم سوز شدن رم گوشی و تفاوت آن با مموری کارت خراب

اگر رم یا مموری کارت گوشی شما با مشکلی رو به رو شده باشد باید ابتدا به عیب یابی آن بپردازید. معمولا تعمیر کارها از اصطلاح های مختلفی برای بیان وضعیت رم استفاده می کنند. بنابراین زمانی که برای عیب یابی به یک تعمیرکار مراجعه می کنید ممکن است به شما بگوید « این رم نیم سوز شده» یا «این مموری کارت سوخته» است.

رم نیم سوز چه تفاوتی با مموری کارت سوخته دارد؟

منظور از نیم سوز شدن رم گوشی این است که مموری روی برخی دستگاه ها خوانده می شود اما روی دستگاه های دیگر نمایش داده نمی شود. در مقابل زمانی که رم یا مموری کارت به طور کلی در دستگاه شناسایی نمی شود یا نمی توان اطلاعات درون آن را مشاهده کرد، از اصطلاح رم سوخته استفاده می کنند. در این موارد راهی جز خرید مموری کارت جدید نخواهید داشت.

آیا رم گوشی نیم سوز قابل تعمیر است؟

 معمولا تصور می شود که رم نیم سوز قابل تعمیر است. با این حال، در واقع چیزی به نام نیم سوز شدن مموری کارت وجود ندارد. تعمیر شدن یا نشدن مموری کارت خراب، به منبع مشکل آن مربوط است. اگر مشکل سخت افزاری باشد، مانند بسیاری از لوازم جانبی دیگر همچون پاوربانک یا شارژر گوشی،  رم نیم سوز یا مموری کارت سوخته نیز قابل تعمیر نیست. متاسفانه در صورتی که مشکل سخت افزاری باشد کار بازیابی اطلاعات مموری کارت نیز بسیار سخت خواهد شد. در مقابل اگر مشکل نرم افزاری باشد، یک متخصص و تعمیر کار حرفه ای می تواند از راه های مختلفی این مشکل را حل کند یا حداقل اطلاعات مهم شما را بازیابی نماید.

این مطلب را از دست ندهید   ۷ دلیل داغ شدن گوشی

به طور کلی می توان از روش های مختلفی برای تشخیص خراب شدن مموری کارت گوشی استفاده کرد. با این حال در اکثر موارد زمانی متوجه نیم سوز شدن یا خرابی مموری کارت می شوید که یکی از موارد زیر رخ داده باشد:

مموری کارت در دستگاه شناسایی می شود اما قابل فرمت نیست

رم گوشی روی یک دستگاه جواب می دهد اما روی دستگاه دیگر شناخته نمی شود

بعد از قرار دادن رم در دستگاه هیچ اتفاقی رخ نمی دهد( نه شناسایی می شود نه می توان اطلاعات آن را دید)

رم گوشی شناسایی شده است ولی نمی توان اطلاعات آن را مشاهده کرد

چه عواملی باعث نیم سوز شدن رم گوشی و خرابی مموری کارت می شود؟

مموری کارت ها یکی از پر مصرف ترین لوازم جانبی موبایل هستند. این فضاهای ذخیره سازی جانبی کوچک، با اینکه در ظاهر ساده به نظر می رسند اما تکنولوژی پیشرفته ای دارند که آسیب پذیری آن ها را بالا می برد. برد کوچک مموری کارت به شدت در مقابل تغییر ولتاژ، ضربه و مواردی مانند خیس شدن آسیب پذیر است.

 علاوه بر این، مشکلات نرم افزاری، وجود ویروس یا عدم استفاده صحیح از مموری کارت نیز می تواند موجب نیم سوز شدن رم گوشی یا سوختن مموری کارت گوشی شود. بنابراین عوامل بسیار متنوعی می تواند باعث خرابی مموری گوشی شما شود که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

نیم سوز شدن رم گوشی یا سوختن آن به دلیل استفاده نامناسب

اصلی ترین دلیل نیم سوز شدن رم گوشی، استفاده نامناسب از مموری کارت است. همانطور که اشاره کردیم کوچک ترین تغییر ولتاژ می تواند کار یک مموری کارت را تمام کند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، در هنگام جداسازی رم از گوشی، حتما از قبل به صورت نرم افزاری آن را Unmount کنید. عدم انجام این کار باعث بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در رم می شود. اگر مشکل نرم افزاری باشد معمولا با فرمت کردن رم این مشکل حل خواهد شد. البته اینکار به قیمت از دست رفتن اطلاعات خواهد بود. اما اگر مشکل سخت افزاری باشد راهی برای تعمیر وجود نخواهد داشت.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تغییر پس زمینه متن گوشی هواوی

 گاهی اوقات استفاده از کابل شارژ غیر استاندارد و شارژ شدن بیش از حد گوشی، که باعث داغ شدن آن می شود، نیز می تواند روی عملکرد مموری کارت تاثیر بگذارد. بنابراین به سادگی از کنار اینگونه مشکلات عبور نکنید. حتما از کابل شارژ استاندارد برای گوشی خود استفاده کنید.

خراب شدن مموری کارت گوشی به دلیل مشکلات سخت افزاری و روش تشخیص آن

هرگونه فشار اضافه، ضربه شدید، خیس شدن، خمیدگی و مواردی از این دست می تواند باعث خراب شدن یا سوختن رم گوشی شود. اگر خرابی به دلیل مشکل سخت افزاری باشد تعمیر کردن آن کار بسیار سختی است که در اکثر موارد غیر ممکن است. بورد کوچک رم قابلیت تعویض قطعه یا تعمیر را ندارد. در 99 درصد این موارد حتی اگر اصطلاحا نیم سوز شدن رم گوشی اتفاق افتاده باشد، باز هم باید به فکر یک مموری کارت جدید باشید. استفاده از یک گارد گوشی با کیفیت می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

مشکلات نرم افزاری نیز می تواند باعث نیم سوز شدن مموری کارت یا خراب شدن رم گوشی شود. این مشکلات معمولا به دلیل ویروسی شدن رم گوشی رخ می دهد اما گاهی اوقات استفاده از مموری کارت روی دستگاه های مختلف و یا پاک شدن نرم افزار مموری نیز می تواند باعث بروز این مشکلات شود. در این موارد معمولا رم شناسایی شده اما اخطاری مبنی بر فرمت کردن رم گوشی روی صفحه نمایان می شود.

اگر بعد از فرمت باز هم مشکل رفع نشد، می توان با اتصال رم به کامپیوتر و به روز رسانی Driver این مشکل را حل کرد. در صورتی که بازهم مشکل رفع نشد باید به تعمیر کار حرفه ای مراجعه کنید. در بیشتر موارد می توان این مشکل را با انجام کارهای تخصصی رفع کرد. این مشکل در فلش مموری ایفون که مرتبا به موبایل یا کامپیوتر متصل می شود نیز به چشم می خورد.

این مطلب را از دست ندهید   باتری هواوی Y7 2019

چگونه بفهمیم مموری کارت نیم سوز یا خراب قابل تعمیر است؟

در صورتی که با مشکلی در استفاده از مموری کارت خود رو به رو شدید، آن را روی چند دستگاه و رم ریدر مختلف تست کنید. همچنین، از به روز بودن درایور مموری مطمئن شوید. استفاده از CheckDisk می تواند وضعیت رم را از لحاظ نیم سوز بودن، سوختن و قابل تعمیر بودن تا حد زیادی مشخص کند.

برای اینکار بعد از اتصال رم به کامپیوتر، با فشردن همزمان پنجره + R روی کیبورد، پنجره Run را باز کنید. حالا دستور CMD را وارد و روی run کلیک کند. در پنجره باز شده، عبارت chkdsk را بنویسید. حالا باید بعد از قرار دادن «/» نام درایور مربوط به مموری را وارد کنید (مثلا /f). در نهایت، اینتر را بزنید تا عیب یابی انجام گیرد. اگر مموری قابل تعمیر باشد معمولا این کار مشکل شما را رفع می کند.

تشخیص قابل تعمیر بودن مموری کارت از طریق Disk Management

در صورتی که مموری نمایش داده نمی شود وارد Disk Management شوید. برای اینکار روی پنجره ویندوز راست کلیک کنید و گزینه Disk Management را انتخاب کنید. در اینجا باید مموری خود را ببینید. در صورت نیم سوز شدن یا سوختن رم گوشی، در این بخش احتمالا نمی توانید درایور مربوط به رم گوشی را مشاهده کنید. اگر توانستید درایور را مشاهده کنید و اطلاعات آن مانند حجم و میزان استفاده از حجم به درستی نمایش داده می شود، شانس زیادی برای تعمیر رم گوشی، فلش مموری یا سایر حافظه های جانبی شما وجود دارد. در این موارد برای جلوگیری از فرمت شدن گوشی مراجعه به یک تعمیر کار حرفه ای گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سیزده =